Svettebehandling

131276081_2786053564984192_9403404723605

Hva er overdreven svetting/ hyperhiderose?

Hyperhidrose er en sykdom som gir økt svetteproduksjon. Dette er en vanlig lidelse, og ca. 150 000 nordmenn er rammet av det. Sykdommen kan påvirke selvbildet og livskvaliteten til de som er rammet. Det kan være sjenerende med lukt eller flekker på klærne.

Hvordan fungerer behandlingen?

Det finnes mange ulike behandlingsformer for denne tilstanden, og mange er ikke klar over det. Ved mange små injeksjoner overfladisk i huden blokkerer vi nerveimpulsene til svettekjertlene, og reduserer dermed svettingen.

Denne behandlingen er svært vanlig, og kan vare inntil 9 mnd. Svetting kan reduseres med 60 – 80%.

Behandling kan ansikt, hårfeste, hender, underarmer, føtter.

Hva må jeg gjøre før behandlingen?

Armhulene må barberes, slik at det er mulig å sette stikkene med høy grad av presisjon under huden. 30 minutter før behandling kan du påføre bedøvelseskrem på den delen av huden som skal behandles. Du får kjøpt en reseptfri bedøvelseskrem på apoteket. Vi kan også ordne bedøvelseskrem hos oss etter avtale.

Hva slags bivirkninger kan jeg forvente?

Ømhet ved innstikkstedet etter behandling kan oppstå. Rødhet, blåmerker, allergiske reaksjoner kan forekomme, men er svært sjeldne. Ved behandling av panne er man spesielt utsatt for nedfall/tyngde av pannen.

Hvem egner seg ikke for behandlingen?

Gravide/ammende, de med muskelsykdommer, de med noen spesielle allergier, noen spesielle antibiotikaer.

Ønsker du mer informasjon?

Vil du vite mer, så book time til konsultasjon hos oss.